Er is genoeg aanbod van elektrische auto’s, maar de particulier kan het nog niet betalen

In de autoshowroom staan in 2019 meer serieuze elektrische auto’s dan ooit. Maar de elektroauto blijft voorlopig niet voor iedereen weggelegd.

Zes jaar na de komst van Tesla komen de traditionele fabrikanten massaal met hun eigen elektrische auto’s op de markt. Auto’s als de Mercedes EQC.

In de wereld van zakelijke rijders is de elektrische auto een geaccepteerd fenomeen in 2019. Tesla moet zelfs oppassen niet uit de markt geprijsd te worden. De nieuwe Model 3, bedoeld als Tesla voor jan modaal, verschijnt volgende maand in Nederland, duurder dan verwacht en zonder de grootste fiscale voordelen voor zakenrijders (zie afbeelding hieronder). In 2019 is de ‘Tesla Tax’ ingegaan om de steun aan exclusieve elektroauto’s boven de 50.000 euro te ­versoberen. Zoals de Tesla’s en Jaguars.

De meeste particulieren die in 2019 een praktische elektrische auto willen, zijn aangewezen op een beperkte markt voor verouderde e-­occasions als de Nissan Leaf en Renault Zoe. Wie kan een oude Tesla van 45.000 euro ­betalen? Particulieren blijven voorlopig nog doorwalmen in hun benzineauto’s in afwachting van overtuigende maatregelen en technieken om te ­kunnen overstappen naar net zo’n e-auto als de zakelijke automobilist.

Lees het gehele artikel op trouw.nl


Admin Occhio - 30-01-2019

alltech
alltech
alltech
alltech
alltech
alltech
alltech
alltech
alltech
alltech
alltech
alltech
alltech
alltech
alltech
alltech
alltech
alltech
alltech
alltech
alltech
alltech
alltech
alltech
alltech
alltech
alltech
alltech
alltech

Overzicht alle leden »